Головна сторiнка
Адмiнiстрацiя
Педагогiчний колектив
Символи гімназії
Самоврядування
Мiжнародна дiяльнiсть
Співробітництво з ВНЗ
Нашi досягнення
Вчителям
Семінари, конференції, виступи
Для учнiв
Для батькiв
Вступ до гiмназiї
Позакласна та виховна робота
Патріотичне виховання
Психологічна та соціальна робота
Хлопчики і дівчатка: дві великі різниці
Галерея
Учні про гімназію
Преса про нас
Відеоархів
Адреса гiмназiї
Мапа сайту

Гiмназiя є асоцiйованим членом ЮНЕСКО
(з 2007 року)
Входить до Асоцiацiї працiвникiв лiцеїв i гiмназiй України (з 1999 року)


ВЧИТЕЛЯМ
Хлопчики і дівчатка: дві великі різниці

Більшість батьків впевнені в тому, що хлопчики повинні грати у війну, а дівчатка - у «дочки-матері». На справді ж все трохи складніше.

Кожен, кому довелося виховувати дітей обох статей, скаже вам, що різниця між ними помітна з перших днів і нічого з цим не поробиш.

Хлопчики, сидячи у колясках, проводжають захопленими поглядами проїжджаючі автомобілі, а дівчатка починають впевненіше тримати голову і плескати віями при виді приємного чоловічого обличчя.

І якщо ви з людинолюбних міркувань вирішите не постачати свого нащадка зброєю і боєприпасами, він зробить меч і пістолети з дощечок і інших підручних засобів. У чому ж причини такого раннього самовизначення? Чи тільки в несвідомих посланнях і цілком свідомих очікуваннях батьків?

Як це зазвичай буває в житті, все дещо складніше. Звичайно, моделі поведінки батьків впливають на ранню ідентифікацію зі своєю статтю. Як правило, до дівчаток звертаються ласкаво і делікатно, приділяючи особливу увагу зовнішності і одягу.

Батьки хлопчиків більшою мірою націлені на фізичний розвиток, самостійність, витривалість і активність. Але багато досліджень підтверджують, що процес йде на більш глибинному рівні. Вже під час внутрішньоутробного розвитку деякі області мозку в одних більше і краще розвинені, ніж в інших.

Що означає, що хлопчики і дівчатка народжуються з певними тенденціями розвитку. У міру того як діти ростуть, їх вроджені статеві відмінності впливають на їхні уподобання у виборі занять та успішність в тих чи інших областях. А ця вибірковість, в свою чергу, впливає на роботу мозку.

Коли діти думають і грають, клітини в активних відділах мозку активізуються, а ті, що не задіяні, - скорочуються. І статеві відмінності, які існують при народженні, посилюються.

Обов'язково пам'ятайте, що дослідники в області поведінки статей порівнюють «середньостатистичного хлопчика» зі «середньостатистичною дівчинкою». Якщо ви не будете це враховувати, то почнете думати: «Хлопцям потрібно це, а дівчаткам те», забуваючи, що всі хлопчики і дівчатка різні і потребують, звичайно, різного.

Уроки української мови

Деякі дослідження показали, що у жінок в області мозку, відповідального за мову, знаходиться набагато більша кількість нервових закінчень, ніж у чоловіків.

Саме цим пояснюється той факт, що дівчатка зазвичай починають говорити на кілька місяців раніше, ніж хлопчики, раніше з'єднують слова і будують більш довгі і складні речення. Вербальна сторона спілкування дається їм набагато легше, і в школі юні леді зазвичай перевершують хлопчиків на уроках читання та письма.

Математичне рівняння

Область мозку, відповідальна за просторове сприйняття, більш розвинена у хлопчиків - цим і пояснюється те, що хлопчики краще уявляють собі предмети в тривимірному просторі. В одному дослідженні, наприклад, 21% 2-річних хлопчиків змогли побудувати міст з кубиків. А дівчатка - 8%.

При цьому хлопчикам не вдається монополізувати звання математичних геніїв. Хоча на тестах кращі результати показують хлопчики, гірші - вони ж, тому в середньому дівчатка виходять вперед.

Більш просунуті відносини з простором пояснюють той факт, що хлопчики зазвичай починають ходити на 1-2 місяці раніше, ніж дівчата, і часто перевершують їх у фізичному розвитку, краще бігають і стрибають.

Однак області мозку, відповідальні за дрібну моторику, у хлопчиків розвиваються повільніше, і дівчатка впевнено лідирують там, де потрібна робота пальців: вони краще тримають олівець, застібають «блискавку» на куртці і пишуть букви. Юні леді обережні і обачніші юних джентльменів.

Чутлива стать

У дівчаток краще розвинена область мозку, що відповідає за оцінку та інтерпретацію подій і пов'язані з ними складні почуття, такі, наприклад, як смуток і співчуття. Мозок хлопчика відносно більш розвинений в тій області, де зароджуються більш примітивні почуття, такі, як страх і гнів.

Ось чому дівчатка часто засмучуються в ситуаціях, які не зачіпають хлопчиків. А хлопчики в складних обставинах значно частіше дівчаток виявляють агресію. Дівчата більш делікатні і вразливі, і у віці після трьох років вже можна помітити відчутну різницю між статями.

Хлопчики більш прямі і конфліктні і в той же час менш чутливі до моральних чи фізичних ударів. Завдяки цьому їм легше вдається виходити із спірних ситуацій.

Після бійки хлопці незабаром миряться, а дівчатка можуть залишитися ворогами надовго.

Маленькі чоловіки

Уже до двох років хлопчики помітно активніші фізично, ніж дівчата. Вони бігають, стрибають, і їх рідко можна застати за спокійною бесідою. Їх задерикуватість пов'язана з більш високим рівнем агресії.

Тема суперництва і боротьби за владу для хлопчиків більш значима, недарма вони люблять супергероїв. Хлопчиків треба неодмінно вчити відкрито виражати свої почуття.

Аналізуючи рольові ігри, дослідники встановили, що дівчатка частіше вибирають мотив будинку, а хлопчики - ідею смерті і руйнування.

У відношенні хлопчиків батьки часто зосереджуються на їх фізичних можливостях і підвищеному рівні активності, а тим часом вони потребують нашої ласки в словах.

Хлопчиків потрібно обіймати, брати на руки. Коли хлопчик ще зовсім малий, він у будь-який момент може приголубитися до мами. Але коли він стає старшим і бачить, що батьків це бентежить, він перестає звертатися до них.

В результаті у багатьох хлопчиків є складнощі з вираженням і усвідомленням своїх почуттів.

А їх прагнення до фізичного контакту нерідко починає проявляти себе через агресивну поведінку. Здатність до емоційного відгуку, можливість орієнтуватися у власних почуттях і розуміти оточуючих не може приписуватися одній із статей. Це збіднює і ускладнює життя хлопчика, а потім підлітка і чоловіка.

Обережно!

Дівчата більш уважні до того, що відбувається навколо, тому їм краще вдається передбачити наслідки своїх дій - вони обачніші і обережніші хлопчиків.

Натхненні небезпекою і ризиком, хлопчаки найчастіше переоцінюють свої фізичні можливості

А їх подружки, навпаки, схильні їх недооцінювати. Ось чому хлопчик вважає, що прокотитися на скейтборді по металевих поручнях - це здорово, а більшість дівчаток вирішать, що це божевільна витівка.

Батьки у вихованні дотримуються особистих і найпоширеніших в суспільстві уявлень про різницю статей.

Які б не були генетичні передумови до розвитку тих чи інших якостей, батьки підсилюють їх, якщо вони «закріплені» за одним із статей.

Дівчинка відступає від вирішення складної задачі? Її не вмовляють так, як стали б умовляти хлопчика, особливо якщо це стосується фізичних зусиль або здатності ризикувати. У результаті дівчатка не вчаться тому, що цілком здатні освоїти.

Стрес-код

Хлопчики часто краще навчаються в напружених ситуаціях - змагальних, із завданнями на час. Жіночий мозок краще витримує довготривалий стрес.

Тому дівчатка більш стійко переносять різні життєві колізії, наприклад, тривале розлучення батьків.

За матеріалами інтернет видань


Головна сторiнка| Адмiнiстрацiя| Педагогічний колектив | Символи гімназії | Самоврядування |
| Мiжнародна дiяльність | Співробітництво з ВНЗ | Нашi досягнення | Вчителям |
| Семінари, конференції, виступи | Для учнiв | Для батькiв | Вступ до гiмназiї | Позакласна та виховна робота |
| Патріотичне виховання | Позакласна та виховна робота | Психологічна та соціальна робота | Галерея |
| Учні про гімназію | Преса про нас | Відеоархів | Адреса гiмназiї | Мапа сайту|